Logo 1001 tips

Gratiszoekertjes.com

Vorige pagina

De belangrijkste ranking factoren voor zoekmachines

  1. De belangrijkste tips op een rijtje
  2. Hoe schrijf je goede teksten?
  3. Hoe verzorg je de opmaak van uw website?
  4. Hoe optimaliseer je uw website?
  5. Top 10 van de belangrijkste ranking factoren volgens specialisten
  6. De belangrijkste ranking factoren voor Google in 2009
  7. Sitemaps genereren en fouten opsporen in uw website met A1 Sitemapgenerator
  8. A1 Keyword Research: fouten opsporen in uw website en de juiste zoektermen maken
  9. Websites analyseren en controleren met A1 Website Analyzer
  10. Het belang van een persoonlijke error 404 pagina

Eén van de meest toonaangevende websites op het vlak van zoekmachine optimalisatie is SEOMoz. In een onderzoek in 2007 bij 37 leiders op het vlak van zoekmachine optimalisatie werd gepeild naar de belangrijkste ranking factoren, m.a.w. de belangrijkste criteria om uw website hoog te laten scoren door Google.

In 2009 heeft SEOMOZ opnieuw een bevraging gedaan, dit keer bij 72 SEO experts. Dit is de meest gedetailleerde lijst met belangrijkste ranking factoren voor Google in 2009.

Top 10 van de belangrijkste ranking factoren

  1. Het gebruik van keywords in de title teksten.
  2. Het gebruik van keywords in de ankertekst gebruikt bij links.
  3. Algemene linkpopulariteit van uw site.
  4. Leeftijd van uw site: hoe langer uw site op het internet loopt, hoe beter.
  5. Linkpopulariteit binnen de eigen site: links dus naar eigen pagina's.
  6. De relevantie qua inhoud en keywords van links naar uw site of pagina.
  7. De zwaarte of autoriteit van de site die naar u linkt.
  8. Het gebruik van keywords in de bodytekst.
  9. Algemene linkpopulariteit van de sites die naar u linken.
  10. De overeenkomst die een pagina die naar u linkt heeft met uw pagina.

Top 10 controversiële factoren (waar men het dus niet unaniem mee eens is)

  1. Manuele ingrepen door Google.
  2. De relevantie van het hoofdonderwerp van een site t.o.v. de zoekquery van de surfer.
  3. Deelname aan actieve programma's voor uitwisseling of verkoop van links.
  4. Dubbele title en metatags op meerdere pagina's in de site.
  5. Algemene linkpopulariteit van de sites die naar u linken (idem als puntje 9 van de top 10 hierboven).
  6. De kwaliteit van de inhoud van de pagina, gemeten volgens wiskundige formules.
  7. De domein-extensie van de sites die naar u linken (edu, gov, com, ca, co.uk, enz.).
  8. Regelmatige onbereikbaarheid van de server waar uw site op draait.
  9. Links vanuit uw site naar sites van lage kwaliteit of spam-sites.
  10. De domein-extensie van uw eigen site (edu, gov, com, ca, co.uk, enz.).

Top 5 negatieve factoren

  1. Regelmatige onbereikbaarheid van de server waar uw site op draait.
  2. De inhoud is sterk gelijkend op of een kopie van reeds bestaande en geïndexeerde inhoud.
  3. Links vanuit uw site naar sites van lage kwaliteit of spam-sites.
  4. Deelname aan actieve programma's voor uitwisseling of verkoop van links.
  5. Dubbele title en metatags op meerdere pagina's in de site.
Share to Facebook Share to Twitter Blogger Wordpress LinkedIn Myspace Email Meer...
Laatste aanpassing op dinsdag 27 juni 2017 om 06:57u
Auteur: Dries Hauwaert