Logo 1001 tips

Gratiszoekertjes.com

Vorige pagina

Hoe maak je promotie voor uw website?

  1. Startpagina webdesign
  2. 20 tips voor de klantvriendelijkste website
  3. 10 tips om uw e-commerce website te doen slagen
  4. Foto's op het internet
  5. Goed webdesign: basisprincipes anno 2009
  6. Hoe maak je promotie voor uw website?
  7. Foto's omzetten naar een spetterende video in een paar minuten!
  8. Een professionele fotopresentatie met Proshow Producer
  9. Website (laten) maken: op wat moet je letten?
  10. Een mooie graffiti-muur als achtergrond voor een fotoshoot
  11. Een mobiele website voor GSM maken en testen
  12. Betere prestaties met Photoshop
  13. Presenteren via Slideshare

De zoekmachines

Zoekmachines en vooral Google zijn echte "tekstvretende monsters". Zorg dus dat er genoeg tekst is op de site.

  1. Geen tekst betekent geen resultaat in Google. Zorg dus voor degelijk tekstmateriaal.
  2. Flash of andere intro's zonder tekst op dezelfde pagina, worden niet goed verteerd door zoekmachines en geven dus minder goede resultaten. Als je persé een flash-intro wil, verschiet dan niet dat de site moeilijk gevonden wordt op Google.

Alweer meer dan 10 gouden tips!

  1. Maak in uw email-programma een handtekening aan zodat elke mail die u verstuurt al uw klassieke gegevens bevat (adres, telefoon, fax, ...), maar vooral het adres van uw website. Kijk in de helpfunktie van Outlook Express en zoek op "handtekening maken".
  2. Zet uw internet-adres en uw email-adres op uw visitekaartjes, briefpapier, faxpapier, facturen, offertes, briefomslagen, lidkaarten, tombolakaarten.
  3. Geef bezoekers op opendeurdagen een blaadje mee of een badge waarop uw internet-adres en email-adres staan.
  4. Zet uw internet-adres en uw email-adres op alle bedrijfsvoertuigen, vrachtwagens, hefwerktuigen enz.
  5. Als je presentaties geeft tijdens bedrijfs-evenementen, zorg dat uw internet-adres en uw email-adres duidelijk op elke dia te zien zijn.
  6. Zet uw internet-adres en uw email-adres op verpakkingen, dozen, plastic-zakjes.
  7. Zet uw gegevens op alle mogelijk promotiemateriaal dat je gebruikt: balpennen, agenda's, kalenders, pennen, potloden, T-shirts, affiches, folders, reclameborden,...
  8. Zorg dat uw internet-adres en uw email-adres in de Gouden Gids staan naast alle andere bedrijfsgegevens.
  9. Zorg dat uw internet-adres en uw email-adres in al uw advertenties staan in weekbladen en reclamebladen.
  10. Zet uw internet-adres en uw email-adres op uw uitstalraam.
  11. Werk je met medewerkers zet uw gegevens op alle werkkledij.
  12. Als je een antwoordapparaat op zet buiten de werkuren, verwijs bellers naar uw website en vermeld tevens uw email-adres zodat ze hun vraag ook kunnen mailen.
  13. Maak je reclame via regionale radio of TV-zenders, zorg dat ze vermeld worden.

Nieuwsbrieven zijn goud waard

Mits een degelijk sjabloon te gebruiken, hoeft dit niet echt veel te gaan kosten.

De nieuwsbrief moet uiteraard zo opgemaakt zijn dat de lezer "onweerstaanbaar ferme goesting" krijgt om naar de site te gaan kijken. En dat brengt ons op het volgende: geef eens iets weg.

Geef eens iets weg

De bezoekers van uw website zullen altijd blij zijn als ze een direct voordeel halen. Iedereen krijgt graag iets. Als je ze via je nieuwsbrief en je site iets kan weggeven, zullen ze terugkomen. Ook kortingen en promoties kunnen via de nieuwsbrief aangekondigd worden, en via de website omgezet in iets concreets.

Je kan je bezoekers ook iets aanbieden ter gelegenheid van een opendeurdag in je bedrijf. Laat hen via je website reserveren en geef ze een drankje en een hapje als ze binnenkomen. Geef tickets weg voor een evenement of voor de cinema. Laat hen via de website een cadeaubon bestellen om iemand anders een plezier te doen.

Linke boel

Linking via andere sites naar die van jou is een sterk middel om gevonden te worden in de zoekmachines. Meer dan eens vind je zeer interessante sites via de site van anderen. Ook de belangrijkste zoekmachine, Google, zet je hoger in rang als je veel gelinkt wordt. Noteer dus van bij de aanvang, nog voordat je site online staat, alle websites van partners, vrienden, zusterorganisaties enz. en stop die ergens in een Excel bestand of in je adresboek van Outlook Express.

De dag dat je site online staat kan je al die mensen en organisaties een mailtje sturen. Vraag hen daarbij ook om uw mailtje door te sturen naar mensen die zij kennen die mogelijk geïnteresseerd kunnen zijn. Dit werkt exponentieel: 100 worden 200, 200 worden 400 enz.

Ook de kwaliteit van wie naar jou linkt is uiterst belangrijk. Ken je persoonlijk Bill Gates en je kan op de site van Microsoft een link naar uw site krijgen: dan zit je gebeiteld voor de rest van uw dagen. Een link op de site van www.superclean-vangenechten-wortegem-petegem-en-nog-van-datten.be die 2 bezoekers heeft per dag, kan daarentegen averechts werken en u naar de diepte trekken.

Actualiseren die site

Zet op je site een nieuwspagina of blog op uw homepagina. Bezoekers gaan heel vaak van je homepage direct naar de nieuwspagina. Het geeft je site op elk moment een actuele look. Bezoekers komen ook terug als ze telkens iets veranderd zien. Ze komen daarentegen nooit meer terug als ze na 2 of 3 keren absoluut geen verandering of aanvulling zien. Een dynamische nieuws-pagina (die je als eigenaar dus zelf kan invullen en aanvullen) is goud waard.

Share to Facebook Share to Twitter Blogger Wordpress LinkedIn Myspace Email Meer...
Laatste aanpassing op dinsdag 27 juni 2017 om 06:57u
Auteur: Dries Hauwaert