Logo 1001 tips

Gratiszoekertjes.com

Vorige pagina

Gouden tips om te stoppen met roken

  1. Startpagina stoppen met roken
  2. Stel een persoonlijke lijst op over je rookgedrag
  3. Waarom begon ik te roken?
  4. Waarom rook ik?
  5. Inzicht krijgen in wat roken met ons doet.
  6. Waarom stoppen met roken?
  7. Waarom het stoppen met roken uitstellen?
  8. De voorbereiding tot het stoppen met roken
  9. Het eerste moeilijk moment
  10. Hulpmiddelen om te stoppen met roken
  11. Gouden tips om te stoppen met roken
  • Beschrijf je rookgedrag.
  • Besef dat roken geen enkel voordeel heeft.
  • Noteer je motivatie om te stoppen met roken.
  • Twijfel nooit meer aan je beslissing om te stoppen met roken. Lees in een moeilijk moment je motivatie om te stoppen.
  • Hou rekening met de fysiologische afhankelijkheid (een paar dagen eer nicotine uit ons lichaam is).
  • Hou rekening met de psychologische afhankelijkheid. Weet dat er moeilijke momenten komen. Onderga ze, vlucht niet en weet dat deze steeds zullen afnemen naarmate je rookvrij bent. Denk: ik hoef niet meer te roken om te genieten.
  • Wees positief ingesteld. Ga er voor. Denk steeds: ik ben van het roken af.
  • Vertel tegen iedereen dat je gestopt bent met roken.
  • Durf aan roken te denken. Zeg: ik wil niet meer roken in plaats van ik mag niet meer roken.
  • Ga situaties waar je meestal rookte of rokers niet uit de weg. Hoe vlugger je deze meemaakt hoe sterker je wordt. Benijd andere rokers niet. Denk: ik ben gestopt met roken, niet met leven, niet met genieten.
  • Stop direct met roken. Gebruik geen vervangmiddelen voor nicotine of probeer niet minder te gaan roken. In geen tijd mislukt deze poging toch. Wees eerlijk met jezelf.
  • Stop onmiddellijk met roken. Zoek geen uitvluchten zoals ik stop na verlof, na Nieuwjaar, na dit , na dat.

Stop met roken en begin een nieuw leven. Ruim rookaccessoires op, poets het huis, verlucht alles, was kledij. Geniet van een frisse omgeving zonder sigaretten.

Share to Facebook Share to Twitter Blogger Wordpress LinkedIn Myspace Email Meer...
Laatste aanpassing op zaterdag 26 juni 2010 om 14:16u
Auteur: Ine Hillegoms